Η κόπωση των ματιών είναι κοινή και μπορεί να κάνει τα μάτια σας να δείχνουν πρησμένα ή ερεθισμένα. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με ορισμένους μεθόδους.

Οι παρατεταμένες οπτικές δραστηριότητες, όπως η έντονη χρήση ψηφιακών συσκευών και υπολογιστών, η έλλειψη ύπνου και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, που απαιτεί από τα μάτια να διατηρήσουν έντονη εστίαση για ένα χρονικό διάστημα, μπορεί να οδηγήσουν σε κόπωση των ματιών ή πόνο στα μάτια.

Μελέτες έδειξαν ότι η κόπωση των ματιών έχει αυξηθεί ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό λόγω των περιορισμών Covid-19. Οι άνθρωποι ήταν στο σπίτι και έπρεπε να εργαστούν από εκεί, να παρακολουθήσουν μαθήματα στο διαδίκτυο και ακόμη και να περάσουν τον ελεύθερο χρόνο τους στο σπίτι. Αυτό έχει αυξήσει σημαντικά τον χρόνο οθόνης για όλους.

Η κόπωση στα μάτια επίσης μπορεί να συνοδεύεται από δυσφορία, ξηροφθαλμία, κεφαλαλγία, θολή όραση, πόνο στον αυχένα και τον ώμο, καθώς και κόκκινα μάτια. Ωστόσο, η ξεκούραση δεν είναι πάντα αρκετή. Παρακάτω σου έχουμε μερικές συμβουλές για να αναζωογονήσεις τα κουρασμένα μάτια σου.

1. Μείωσε τον χρόνο στην οθόνη

Η μυωπία ήταν μια αυξανόμενη ανησυχία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Για να μειώσεις τις πιθανότητες κινδύνου, μείωσε τον χρόνο οθόνης όποτε είναι δυνατόν. Επίλεξε τις κλήσεις αντί για βιντεοκλήσεις, παίξε επιτραπέζια παιχνίδια αντί για βιντεοπαιχνίδια ή διάβασε βιβλία.

2. Κάνε συχνά διαλείμματα

Κάνε συχνά διαλείμματα, ενώ εργάζεσαι στον υπολογιστή. Ακολούθησε τον κανόνα 20:20:20. Κάθε 20 λεπτά περίπου, κάνε ένα διάλειμμα 20 δευτερολέπτων και κοίταξε κάτι 20 μέτρα μακριά, για παράδειγμα, ένα δέντρο έξω ή ένα ρολόι απέναντι από το δωμάτιο. Κοίταξε μακριά από την οθόνη και απλώς ανοιγόκλεισε τα μάτια σου μερικές φορές. Διαφορετικά, υπάρχει και η λύση του 10λεπτου διαλείμματος ανά μία ώρα.

3. Ρύθμισε τον φωτισμό

Το υπερβολικό έντονο φως του περιβάλλοντος ή το μπλε φως που προέρχεται από τις οθόνες θα μπορούσε να οδηγήσει σε προβλήματα με τα κύτταρα του αμφιβληστροειδούς, οδηγώντας σε πόνο και πρήξιμο γύρω από τα μάτια. Ρύθμισε τη φωτεινότητα της οθόνης, ώστε να είναι περίπου η ίδια με τη φωτεινότητα του περιβάλλοντα χώρου εργασίας. Όσο πιο σκοτεινό είναι το δωμάτιο, όσο πιο μικρή είναι η οθόνη, τόσο μεγαλύτερη είναι η πίεση στα μάτια.

4. Γυαλιά για υπολογιστές 

Τα αντιθαμβωτικά γυαλιά υπολογιστή είναι χρήσιμα για όσους χρειάζονται να περάσουν πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη, λόγω ωραρίου εργασίας ή μαθημάτων σχολείου/κολεγίου.

5. Γυμναστική

Δεν υπάρχει ειδική άσκηση για τη διατήρηση της υγείας των ματιών! Αλλά η διατήρηση του σώματος υγιούς με τρέξιμο, περπάτημα, ποδήλατο, γιόγκα κ.λπ. θα βελτιώσει επίσης την υγεία των ματιών, ενισχύοντας τους μύες που εργάζονται γι’ αυτά.

6. Απόφυγε να τρίψεις τα μάτια σου

Προσπάθησε να μην τρίβεις άσκοπα τα μάτια σου. Επίσης, να πλένεις συχνά τα χέρια σου. Το τρίψιμο των ματιών με βρώμικα χέρια μπορεί να προκαλέσει μόλυνση και να εισχωρήσουν βακτήρια στα μάτια σου.

7. Οφθαλμικός έλεγχος

Επισκέψου τον γιατρό σε περίπτωση συχνών πονοκεφάλων, ερυθρότητας, καψίματος στα μάτια ή θαμπώματος της όρασης. Φρόντισε να ενημερώσεις τον ιατρό σου για το πόσο συχνά χρησιμοποιείς υπολογιστή και ψηφιακές συσκευές στο χώρο εργασίας, αλλά και στο σπίτι. Είναι καλύτερα να μην κάνεις αυτοθεραπεία, αν και μπορείς να χρησιμοποιήσεις οφθαλμικές σταγόνες, σε περίπτωση ήπιας ξηρότητας ή ερεθισμού.

πηγή: ladylike.gr

 
(Επισκέφθηκε 3 φορές, 1 επισκέψεις σήμερα)