Το βούτυρο δίνει άρωμα και γεύση στα φαγητά. Είναι πλούσιο σε λιπαρά, χοληστερόλη και καλή πηγή ασβεστίου.

Μπορεί το βούτυρο να είναι μέρος μίας ισορροπημένης διατροφής; Διαιτολόγοι απαντούν στο Eating Well.

Βούτυρο στην καθημερινή διατροφή

«Το βούτυρο μπορεί να κάνει υγιεινές τροφές ακόμα πιο γευστικές. Εγώ προσωπικά λατρεύω να σοτάρω σε λιωμένο βούτυρο βραστά λαχανικά ή να ρίχνω λίγο λιωμένο βούτυρο πάνω σε ψάρια πριν τα ψήσω» αναφέρει η διαιτολόγος Lauren Harris-Pincus. Επίσης, το βούτυρο χρησιμοποιείται σε συνταγές για μπισκότα και κέικ και είναι αυτό που τους δίνει αφράτη υφή.

Εάν ωστόσο τρώτε βούτυρο κάθε μέρα, είναι σημαντικό να γνωρίζετε την επίδραση που έχει η καθημερινή κατανάλωση στον οργανισμό σας.

Αύξηση θερμίδων

Μία κουταλιά της σούπας έχει 100 περίπου θερμίδες και 12 γραμμάρια λιπαρά.

«Είναι πολύ εύκολο να το παρακάνετε με την ποσότητα, εάν δεν το υπολογίζετε» αναφέρει η ειδικός. Ακόμα και μία μικρή ποσότητα μπορεί να κάνει τη διαφορά στη γεύση. Εάν φτιάχνετε γλυκό ακολουθήστε τις οδηγίες της συνταγής, αλλά προσέξετε τις ποσότητες που καταναλώνετε.

Είναι πηγή θρεπτικών συστατικών

Πολλοί εστιάζουν στα λιπαρά, τις πολλές θερμίδες, τη χοληστερόλη. Ωστόσο, το βούτυρο περιέχει και ωφέλιμα για τον οργανισμό συστατικά, όπως το ασβέστιο και οι βιταμίνες Α και Κ. Η περιεκτικότητα, βέβαια, του βουτύρου στα συστατικά αυτά είναι πολύ χαμηλή. Έτσι, παρότι περιέχει για παράδειγμα βιταμίνη Α, η γλυκοπατάτα ή άλλα τρόφιμα έχουν την δεκαπλάσια ποσότητα.

«Οι υποστηρικτές του βουτύρου θέλουν συχνά αναφέρουν ότι το βούτυρο είναι καλή πηγή λιποδιαλυτών βιταμινών, όπως οι βιταμίνες Α, Ε και Κ», αναφέρει στο Eating Well ο διαιτολόγος Alex Caspero και συμπληρώνει: «Ενώ 1 κουταλιά της σούπας βούτυρο περιέχει 11% της ημερήσιας προτεινόμενης ποσότητας βιταμίνης Α, η μισή μαγειρεμένη γλυκοπατάτα περιέχει περίπου το 130%».

Τα κορεσμένα λιπαρά μπορεί να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην καρδιά

Το βούτυρο είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά. Πιο συγκεκριμένα, περίπου το 63% του συνολικού λίπους που βρίσκεται στο βούτυρο είναι κορεσμένο, και κάθε κουταλιά της σούπας υπολογίζεται ότι περιέχει 7 γραμμάρια κορεσμένου λίπους. Μία διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά φαίνεται να αυξάνει τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης, η οποία, με τη σειρά της, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, αναφέρει ο ειδικός.

Πηγή: mothersblog.gr

(Επισκέφθηκε 7 φορές, 1 επισκέψεις σήμερα)