Δεν είναι λίγοι εκείνοι που, όταν κάθονται στο τραπέζι για να φάνε, έχουν πάντα δίπλα τους το αλάτι, για να προσθέσουν λίγο στο ήδη μαγειρεμένο φαγητό που τους περιμένει στο πιάτο τους. 

Τα νέα για όσους προσθέτουν πάντως αλάτι στο φαγητό τους δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήχθη σε 500.000 Βρετανούς μεσήλικες από την UK Biobank. 

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές κατέληξαν στο ότι η προσθήκη αλατιού στο φαγητό (σε αυτό δεν περιλαμβάνεται η προσθήκη καρυκευμάτων κατά το μαγείρεμα) μπορεί να μειώσει το προσδόκιμο ζωής πάνω από δύο χρόνια στους άντρες και ενάμιση χρόνο στις γυναίκες. 

Για την ακρίβεια, στα 50 τους έτη, άντρες και γυναίκες που πάντα προσθέτουν αλάτι στο φαγητό τους έχουν μικρότερο προσδόκιμο ζωής κατά 2.3 και 1.5 χρόνια αντίστοιχα. Όσοι, λοιπόν, προσθέτουν επιπλέον αλάτι στα γεύματά τους, έχουν 28% πιθανότητες πρώιμου θανάτου σε σχέση με αυτούς που δεν προσθέτουν. 

Οι πάνω από 500.000 συμμετέχοντες στην έρευνα παρακολουθούνταν για περίπου 9 χρόνια.

Η πρόσληψη αλατιού, πάντως, δεν είναι εύκολο να καταγραφεί με ακρίβεια, γιατί πολλά από τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν αλάτι σε υψηλά επίπεδα, κάτι που δυσκολεύει τον εντοπισμό της συνολικής πρόσληψης αλατιού μέσα από δείγματα ούρων. 

Μάλιστα, περίπου το 70% του νατρίου στις δυτικές κοινωνίες προέρχεται από επεξεργασμένα και προπαρασκευασμένα τρόφιμα και το 8-20% από το έξτρα αλάτι στο τραπέζι. 

Όπως σημείωσε ο καθηγητής Λου Κι από το Πανεπιστήμιο του Τουλέιν, αυτή είναι η πρώτη φορά που μια έρευνα συνδέει την προσθήκη αλατιού στις τροφές με τον πρώιμο θάνατο, από όσο γνωρίζει. 

Άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν είναι η ηλικία, το φύλο, η εθνικότητα, η στέρηση, ο δείκτης μάζας σώματος, το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ, η φυσική δραστηριότητα, η διατροφή και θέματα υγείας όπως ο διαβήτης, ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις.  

Πάντως, η ερευνήτρια Ανίτα Ρόζενγκρεν από το Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ (δεν συμμετείχε στην παραπάνω έρευνα) σημειώνει πως δεν μπορεί να απομονωθεί η κατανάλωση αλατιού από την συνολική διατροφή, ενώ, πάντα η κάθε περίπτωση θα πρέπει να μελετάται ξεχωριστά. 

«Ως τώρα, τα συλλογικά στοιχεία σχετικά με το αλάτι υποδεικνύουν ότι τα υγιή άτομα που καταναλώνουν φυσιολογικές ποσότητες αλατιού δεν χρειάζεται να ανησυχούν τόσο για το αλάτι που λαμβάνουν». Αρκεί να ακολουθούν μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά. 

Guardian

(Επισκέφθηκε 4 φορές, 1 επισκέψεις σήμερα)