Κάποια σωματικά φαινόμενα βγάζουν νόημα, όπως π.χ. ένα φούσκωμα μετά από πολύ φαγητό. Κάποια άλλα αποτελούν μυστήριο, όπως όταν σηκώνεστε απότομα και ζαλίζεστε χωρίς εμφανή αιτία.

Τα καλά νέα είναι ότι μια ξαφνική ζαλάδα από μια απότομη αλλαγή θέσης μάλλον δεν είναι μεγάλη υπόθεση. Αλλά υπάρχουν ορισμένα σημάδια που πρέπει να προσέξετε και που μπορεί να υποδεικνύουν ένα πιο σοβαρό πρόβλημα. Ακολουθούν μερικές κοινές αιτίες αυτής της εν λόγω αίσθησης.

Οι πιθανές αιτίες

  • Γυμνάζεστε αρκετά
  • Δεν τρώτε αρκετά
  • Η αρτηριακή σας πίεση είναι πολύ χαμηλή
  • Είστε αφυδατωμένοι
  • Ζεσταίνεστε
  • Έχετε προβλήματα με το εσωτερικό αυτί σας.

1. Γυμνάζεστε αρκετά

Ίσως γνωρίζετε ότι οι αθλητές έχουν χαμηλότερους καρδιακούς παλμούς ηρεμίας. Αυτό συμβαίνει επειδή γενικά, η άσκηση κάνει την καρδιά σας πιο δυνατή, επιτρέποντάς της να αντλεί περισσότερο αίμα με λιγότερους παλμούς.

Αυτό είναι συνήθως πολύ καλό σημάδι γιατί σημαίνει ότι η καρδιά σας είναι δυνατή, αλλά ο αργός ρυθμός μπορεί επίσης να είναι μια κοινή αιτία ζάλης όταν περνάτε από την έντονη αεροβική άσκηση στη φάση ανάπαυσης μετά την προπόνηση. Σκεφτείτε μια μεγαλύτερη διάρκεια αποθεραπείας για να διευκολύνετε τη μετάβαση.

2. Δεν τρώτε αρκετά

Εάν ζείτε μόνο με χυμούς ή μόνο σαλάτες πρέπει να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες. Το χαμηλό σάκχαρο στο αίμα είναι ένας σίγουρος τρόπος για να ζαλιστείτε (και γενικά να αισθάνεστε κόπωση), οπότε σταματήστε να παραλείπετε γεύματα και φροντίστε να τρώτε ένα υγιεινό γεύμα ή σνακ κάθε λίγες ώρες.

3. Η αρτηριακή σας πίεση είναι πολύ χαμηλή

Είτε το συνειδητοποιείτε είτε όχι, στο κλάσμα του δευτερολέπτου που χρειάζεται για να σηκωθείτε, το αίμα από τον εγκέφαλό σας ταξιδεύει προς τα κάτω προς τα πόδια σας, εξαιτίας της βαρύτητας.

Αυτό το αίμα δεν τροφοδοτείται προς τα πίσω μέχρι τον επόμενο καρδιακό παλμό, επομένως εάν ο σφυγμός σας είναι πολύ αργός για οποιονδήποτε λόγο (η προαναφερόμενη αθλητική φύση σας, η ηλικία, η φαρμακευτική αγωγή και άλλα πράγματα μπορούν να παίξουν ρόλο), μπορεί να αισθάνεστε συνήθως ζαλάδα όταν σηκώνεστε. Προσπαθήστε να κινήστε πιο αργά όταν μεταβαίνετε από καθιστή σε όρθια θέση και δείτε αν αυτό σας βοηθάει.

4. Είστε αφυδατωμένοι

Ένας άλλος σημαντικός λόγος για τον οποίο μπορεί να αισθάνεστε ζαλισμένοι όταν στέκεστε όρθιος έχει να κάνει με τα επίπεδα ενυδάτωσης. Εάν δεν λαμβάνετε αρκετό νερό, η ροή του αίματός σας μπορεί να επιβραδυνθεί και αυτό να μειώσει την αρτηριακή σας πίεση. Ελέγξτε τα ούρα σας: Εάν έχουν σκούρο κίτρινο, ροζ ή πορτοκαλί απόχρωση, είναι καιρός να πιείτε λίγο νερό.

5. Ζεσταίνεστε

Οι υψηλές θερμοκρασίες ή οι πολύ έντονες προπονήσεις μπορούν επίσης να επιφέρουν ζάλη προκαλώντας απώλεια υγρών λόγω της υπερβολικής εφίδρωσης. Η θερμοπληξία μπορεί να είναι σοβαρή, οπότε αν υποψιάζεστε ότι κινδυνεύετε μεταβείτε αμέσως σε ένα πιο δροσερό περιβάλλον και αναζητήστε ιατρική βοήθεια.

6. Έχετε προβλήματα με το εσωτερικό αυτί σας

Υπάρχει μια διαφορά μεταξύ μιας ελαφριάς αίσθησης ζάλης και μιας πιο σοβαρής περίπτωσης που όλα γύρω σας γυρίζουν. Εάν αισθάνεστε ότι το δωμάτιο περιστρέφεται ακόμη και όταν μείνετε ακίνητοι για μια στιγμή, μπορεί να έχετε ένα πρόβλημα στο εσωτερικό αυτί που ονομάζεται ίλιγγος. Αυτό μπορεί επίσης να είναι σοβαρή υπόθεση, οπότε επικοινωνήστε αμέσως με έναν γιατρό εάν υποψιάζεστε ότι αυτό είναι αυτό που αντιμετωπίζετε.

Η ουσία είναι ότι η περιστασιακή ζάλη δεν είναι πιθανότατα ανησυχητικό, αλλά εάν αντιμετωπίζετε κάτι πιο σοβαρό από μια ελαφριά αίσθηση ή αισθάνεστε ζαλισμένοι, όταν απλά κάθεστε, κλείστε ραντεβού με έναν γιατρό το συντομότερο δυνατόν ώστε να μπορούν να αξιολογήσει τυχόν πιο σοβαρά ιατρικά προβλήματα.

Πηγή: oloygeia.gr

(Επισκέφθηκε 4 φορές, 1 επισκέψεις σήμερα)