Σύμφωνα με μία έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2019 από το Πανεπιστήμιο Penn State Harrisburg, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν παρατηρούν αλλαγή στο βάρος τους επειδή χώρισαν. Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα, το 65% των συμμετεχόντων δεν είχαν αλλαγή στα κιλά τους μετά από ένα χωρισμό, ενώ αυτοί που είχαν ήταν άτομα με ιστορικό διατροφικής συναισθηματικής διαταραχής.

Παρ’ όλα αυτά, η αλήθεια είναι ότι το Hollywood και όλες οι ρομαντικές ταινίες του 2000 έβαλαν το χεράκι τους για να δημιουργήσουν αυτό την ιστορία, όμως στην πραγματικότητα η ιδέα προέρχεται από τους προγόνους μας όπου η διατροφική συναισθηματική διαταραχή συνδεόταν με τη συνήθεια αποθήκευσης φαγητού από χιλιάδες χρόνια πίσω.

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Penn State Harrisburg αναφέρει: «Το φαγητό ήταν πιο σπάνιο στο προγονικό περιβάλλον, έτσι εάν ο σύντροφός σου σε εγκατέλειπε, θα μπορούσε να γίνει η συγκέντρωση φαγητού πιο δύσκολη» και συνέχισε «Θα ήταν λογικό αν οι πρόγονοί μας αποθήκευαν φαγητό μετά από ένα χωρισμό. Όμως, η μελέτη έδειξε ότι ενώ είναι πιθανό οι άνθρωποι να πνίγουν τον πόνο τους στο παγωτό για μία ή δύο μέρες, οι σύγχρονοι άνθρωποι δεν τείνουν να πάρουν βάρος μετά από ένα χωρισμό».

Όσο κι αν δεν είναι σύνηθες κάποιος να παχύνει μετά από ένα χωρισμό, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να συμβεί. Αυτό γίνεται λόγω της υπερβολικής κατανάλωσης φαγητού που οφείλεται στον συναισθηματικό παράγοντα, αλλά και στο γεγονός ότι ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε η δυνατότητα να έχεις στην πόρτα σου με έναν κλικ ποικιλία φαγητού, junk food και αμέτρητων γλυκών. Έτσι, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι πιο εύκολο συγκριτικά με παλαιότερα να το παρακάνεις, αν πιστεύεις ότι με αυτό τον τρόπο ψυχολογικά θα γίνεις καλύτερα.

Όμως, τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς αυτή την κατάσταση; Προσπάθησε να αποφύγεις το junk food τις στιγμές που νιώθεις ότι αναζητάς παρηγοριά, επιλέγοντας να μη παραγγέλνεις απ’ έξω και με το να μη γεμίζεις τα ντουλάπια σου με γλυκούς “θησαυρούς”. Από την άλλη, δες το σαν μια ευκαιρία να προσθέσεις στη διατροφή σου θρεπτικές τροφές που θα σε κάνουν να νιώθεις γεμάτος. Αν πάλι παρατηρήσεις ότι η συνήθεια αυτή είναι πιο συχνή απ’ ό,τι νόμιζες, τότε μπορείς να ζητήσεις υποστήριξη είτε από φίλους, είτε από κάποιον ειδικό.

Πηγή: govastileto.gr

(Επισκέφθηκε 19 φορές, 1 επισκέψεις σήμερα)